Skip to main content

نقش لب‌ها در طراحی لبخند

 

بلیچینگ یا سفید کردن دندان‌ها

بلیچینگ دندان تکنیکی ایده‌آل برای داشتن دندان‌هایی به سفیدی برف است. علت محبوبیت بی‌چون و چرای این تکنیک را باید هزینه مقرون‌به‌صرفه آن دانست. در این روش از موادی برای روشن کردن دندان‌ها و رفع لکه‌ها و زردی دندان استفاده می‌شود. خبر خوش اینجاست که این روش تکنیکی غیرتهاجمی و بدون درد است و بهترین راهکار برای طراحی لبخندی هالیوودی به حساب می‌آید.

ونیر سرامیکی یا لمینت دندان

ونیر سرامیکی از جمله گزینه‌هایی است که اغلب برای اصلاح طرح لبخند به ما پیشنهاد می‌شود. با استفاده از این تکنیک باید خود را برای یک تغییر اساسی آماده کنید!

ونیر سرامیکی با درخشش خیره‌کننده‌ای که دارد به دندان‌های جلویی متصل می‌شود. اما چه افرادی امکان بهره‌مندی از این تکنیک را خواهند داشت؟ به طور کلی ونیرها به منظور پوشاندن نواقص دندان‌ها به کار می‌روند؛ از جمله این نواقص می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فضای خالی بین دندان‌ها
  • تغییر رنگ دندان و وجود لکه‌هایی روی آن
  • دندان‌های کج و بهم ریخته
  • دندان‌های شکسته

به طور معمول برای اتصال ونیرها به دندان، سطح رویی دندان‌ها تراش داده می‌شود. با این وجود، ونیر سرامیکی گزینه‌ای بی‌رقیب برای داشتن لبخندی هالیوودی است. چرا که ماندگاری این تکنیک بیشتر از سایر روش‌هایی مانند کامپوزیت دندان است.

کامپوزیت دندان

اساس و مبنای کامپوزیت دندان‌ها شباهت زیادی به لمینت دندان دارد. البته تکنیک و نوع مواد مصرفی در این دو روش تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. از جمله مزیت‌های کامپوزیت دندان، هزینه مقرون‌به‌صرفه آن است؛ به طوری که این روزها افراد زیادی به استفاده از این تکنیک برای داشتن لبخندی هالیوودی روی آورده‌اند.

با این حال ماندگاری کامپوزیت‌ها کمتر از ونیرهای سرامیکی است و بسته به مواد مورد استفاده، ماندگاری آن بین ۳ تا ۵ سال متغیر است.

دندانپزشکی هنگام طراحی لبخند چه فاکتورهایی را در نظر می‌گیرد؟

جالب است بدانید که فاکتورهای متعددی در طراحی یک لبخند زیبا تاثیرگذار هستند. در این فرایند خصوصیاتی مانند ویژگی‌های صورت و دندان، لثه، نوع حفره دندان در نظر گرفته می‌شوند. در ادامه هر یک از این فاکتورها را به طور دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ترکیب صورت

تقارن صورت، ترازبندی و تناسبات صورت و دندان‌ها توسط تیمی از پزشکان تعیین می‌شود. از طرفی ابعاد صورت را می‌توان با دو مولفه عمودی و افقی مورد بررسی قرار دارد. به این ترتیب اندازه اعضای مختلف صورت مانند عرض بینی، عرض دهان، فاصله مردمک چشم‌ها و خط ابرو در نظر گرفته می‌شود.

برخی از مهم‌ترین اعضای صورت که در اصلاح طرح لبخند باید در نظر گرفته شود، شامل موارد زیر می‌شود:

نقش لب‌ها در طراحی لبخند

لب‌ها نقش غیرقابل انکاری در طراحی لبخند دارند، چرا که در تماس مستقیم با دندان‌ها قرار گرفته‌اند. نحوه حرکت و انعطاف‌پذیری لب‌ها، ظاهر لبخند را تعیین می‌کند. هنگام در نظر گرفتن نقش لب‌ها، دو فاکتور طول لب و تحرک لب در نظر گرفته می‌شود.

نقش فرم صورت در طراحی لبخند

جالب است بدانید که حتی فرم صورت نیز در طراحی لبخندی هالیوودی نقش دارد. انواع فرم‌های مربعی، قلبی، بیضی، گرد و مثلثی برای صورت وجود دارد که بسته به نوع آن طراحی نهایی صورت می‌گیرد.

سایر فاکتورهای موثر در اصلاح طرح لبخند

  • خط میانی دندان‌ها ( خط میان دو دندان جلویی بالایی و پایینی)
  • ابعاد دندان‌ها
  • جنسیت و سن
  • تقارن و تعادل دندان‌ها
  • شیب محوری دندان‌ها و استخوان فک
  • و غیره

کلیه تکنیک‌ها و فاکتورهایی که بیان شد، در کنار هم قرار می‌گیرند و مجموعه آنها در کنار هم لبخندی منحصر‌به‌فرد را ایجاد می‌کنند. لبخندی که زیبایی چهره را چند برابر خواهد کرد.

طراحی لبخندی هالییودی با استفاده از تکنیک‌های مختلف

همه ما شیفته داشتن لبخندی خاص و متناسب با صورت خود هستیم. البته روش‌های مختلفی نیز وجود دارند که در این راستا به کمک ما آمده‌اند. از بلیچینگ گرفته تا ایمپلنت دندان‌ها و استفاده از ونیر از جمله راهکارهایی که است که رویای داشتن لبخندی هالیوودی را محقق کرده‌اند.

مجموع این فرایندها در کنار هم قرار می‌گیرد و دندان‌های یکدست، سفید و متناسب با فرم صورت را به شما هدیه خواهند داد. در نهایت همه چیز به اهداف و نیازهای شما بستگی دارد. این امکان وجود دارد که با بودجه‌ای معقول، از داشتن لبخندی به یادماندنی بهره مند شد.

 

Comments

Popular posts from this blog

این غذاها عامل پیری پوست هستند

یکی از ترس های انسان پیری پوست ، آکنه و جای جوش می باشد. ایجاد این موارد به سبک زندگی و مواد غذایی که مصرف می کنیم بستگی دارند. پیری زودرس ، اکنه، جوش و التهابات پوستی می تواند از بدترین کابوس ها برای هر انسانی بشمار برود. فارغ از اینکه در بعضی مواقع، برخی بیماری ها موجب خراب شدن پوست می شوند، باید بدانید که تغذیه نقش اساسی در این امر دارد. وقتی غذاهای چرب، مملو از قند یا نمک مصرف می کنید، به طور غیرمستقیم پوست صورت خود را در معرض انواع عارضه ها می گذارید. برای اینکه بدانید غذاهای مختلف چه اثراتی روی پوست شما دارند از شما دعوت می کنیم تا انتهای مطلب همراهمان باشید. گوشت‌های فراوری شده گوشت های فراوری شده حاوی سدیم فراوانی هستند یکی از مقصرهای اصلی ورم صورت پس از صرف غذا در رستوران ها و کافه ها، مصرف گوشت فراوری شده است. این گوشت ها عموما حاوی سدیم فراوانی هستند. از آنجا که نمک زیاد موجب پف کردن صورت می شود، بنابراین پس از مصرف بیکن، ژامبون و دیگر گوشت های فراوری شده صورتتان پف خواهد کرد. همچنین این گوشت ها حاوی نیتریت هم هستند. نیتریت سبب آسیب دیدن کلاژن و کس

نحوه نگهداری روغن خراطین

  دوره استفاده از روغن خراطین چقدر است؟ برای پاسخ دادن به این سؤال لازم است در مورد شرایط ژنتیکی و وضعیت جسمی شما بیشتر بدانیم. در واقع هر فردی بسته به نوع عارضه، هدفی که از استفاده از این محصول دارد و شرایط جسمی و ژنتیک خود، نتیجه متفاوتی از این محصول دریافت می‌کند. ما توصیه می‌کنیم در مورد این موضوع با کارشناسان متخصص و باتجربه حوزه روغن تراپی پوست و مو مشورت کنید.   مدت زمان تأثیر روغن خراطین روغن‌های طبیعی به هیچ عنوان نمی‌توانند اثرگذاری شبیه به عمل‌های جراحی یا محصولات زیبایی کارخانه‌ای داشته باشند. یعنی دستیابی به اهداف شما از طریق استفاده کوتاه‌مدت از این نوع محصولات امکان‌پذیر نیست. در عوض استفاده بلند مدت و منظم از روغن‌های طبیعی مانند خراطین ، می‌تواند اثراتی نزدیک به فرآیندهای درمانی غیرطبیعی داشته باشد، بدون اینکه کوچکترین اثرات جانبی و آسیبی سلامت و زیبایی شما را تهدید کند. در ضمن به هیچ عنوان نباید در صورت رسیدن به نتیجه دلخواه استفاده از این محصول را متوقف کنید ، چرا که ممکن است نتایج به دست آمده از بین برود. در واقع اگر می‌خواهید ماندگاری نتایج استفاده از روغن خراطین ر

خوراکی هایی برای پاکسازی کبد

  خوراکی هایی برای پاکسازی کبد   یکی از نکات مهم برای پاکسازی کبد به تغذیه مربوط می‌شود. شما باید مصرف غذا‌هایی که به دفع سموم و چربی‌ها از بدن کمک می‌کنند، افزایش دهید.   سیر   سیر محرک فعالیت آنزیم‌هایی است که به حذف سموم از بدن و پاکسازی کبد کمک می‌کنند. بهتر است سیر را به صورت خام مصرف کنید تا بتوانید از تمام خواص آن بهره ببرید. سیر را می‌توانید به غذا‌ها و انواع سالاد اضافه کنید.   تاثیر خاکشیر در پاکسازی کبد جوشانده خاکشیر یکی از توصیه های طب سنتی برای پاکسازی کبد مصرف جوشانده خاکشیر می باشد. برای تهیه جوشانده خاکشیر دو قاشق غذاخوری خاکشیر را در دو لیوان آب بجوشانید، این جوشانده را ناشتا میل کنید و تا نیم ساعت پس از مصرف آن چیزی نخورید.     خاکشیر با مخلوط شاطره و کاسنی یک معجون مناسب برای سم زدایی کبد مصرف خاکشیر با مخلوط شاطره و کاسنی است. مصرف خاکشیر به همراه عرق کاسنی یک درمان مفید برای کبد چرب می باشد. برای تهیه این معجون یک قاشق غذا خوری خاکشیر را به عرق کاسنی اضافه کرده و میل کنید. می توانید این مخلوط را با شاطره نیز ترکیب نمایید.   ترکیب خاکشیر با آب پنیر برای پاکسازی کب