Skip to main content

پیازچه دشمن سرطان

 

دشمن سرطان

پیازچه در واقع از بدن در برابر ابتلا به سرطان پاسداری می کند که این خاصیت ناشی از فیبری موسوم به اینولین است، که در این ماده سودمند قرار دارد. مطالعات نشان داده اند که اینولین مانع آسیب به DNA و درنتیجه به وجود آمدن هرگونه جهش می شود . پیازچه هم­چنین دارای ماده دیگری به نام الیسین می باشد که رادیکال های آزاد بدن را خنثی می کند و از وقوع سرطان ممانعت به عمل می آورد .

 

بهبود و سلامت قلب

خاصیت دیگر آن کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و افزایش سلامتی قلب و عروق می باشد. فلاونوئیدهایی که پیازچه ها دارد، به تنظیم فشار خون و متعادل شدن سطح کلسترول بدن کمک می کنند. افزون بر این ها، به بازشدن عروق بسته و برگشت مجدد جریان طبیعی خون کمک شایانی می کنند. پیازچه ها همچنین، دارای فولیک اسید هستند که نقش مهمی در کاهش حمله و سکته قلبی ایفا می کند .

 

 

محافظت از مادرهای باردار و نوزادان

به دلیل حضور مقادیر شایان توجه فولیک اسید در این ماده ارزشمند، اخذ آن، یک حاملگی صحیح و سلامتی را برای مادران باردار به ارمغان می آورد. فولیک اسید باعث جلوگیری از نقص های مادرزادی و همچنین پیش برد درست روند رشد جنین خواهد شد. پیازچه همچنین سبب پیش برد حرکت های دستگاه گوارش و بنابراین باعث جلوگیری از یبوست، چه در نوزادان و چه در بزرگسالان خواهد شد .

 

تنظیم کلسترول خون

از دیگر خواص پیازچه، تنظیم کردن میزان کلسترول خون است. همانطور که قبلاً اشاره شد، پیازچه حاوی ماده ای به نام الیسین می باشد. این ماده، آنزیمی را که در کبد مسئول ساخت کلسترول است، مهار می کند. همچنین باعث پایین آوردن سطح کلسترول بد خون خواهد شد .

 

تقویت سوخت و ساز بدن

پیازچه به طور طبیعی متابولیسم را افزایش می دهد. پیازچه این عمل را با بالا بردن سطح سوخت کالری، و در نتیجه در اختیار قرار دادن مقدار کافی انرژی برای بدن، انجام می دهد. اینولین موجود در آن به عنوان پروبیوتیک، با متعادل کردن جمعیت باکتری های مفید غشای مخاطی روده، سبب کاهش خطر ابتلا به چاقی می ­شود .

 

لیست خواص پیازچه

لیست خواص پیازچه

 

بهبود وضعیت روده

از خواص این ماده ارزشمند پیازچه، بهبود سلامتی روده می باشد. پروبیوتیک های موجود در پیازچه، باعث جذب مرتب و متناسب مواد غذایی خواهند شد. آن ها همچنین مواد زائد را پاکسازی می کنند که متعاقب آن خطر التهاب روده کاهش می یابد. با ارتقای سطح سلامت روده، خطر ابتلا به سندرم Leaky Gut را کم می کند .

 

 

درمان سریع زخم

ترکیبات گوگرد موجود در پیازچه و همچنیی خواص ضد میکروبی قوی که دارد به بهبود سریع تر زخم کمک کرده و احتمال عفونت را کاهش می دهد.

Comments

Popular posts from this blog

این غذاها عامل پیری پوست هستند

یکی از ترس های انسان پیری پوست ، آکنه و جای جوش می باشد. ایجاد این موارد به سبک زندگی و مواد غذایی که مصرف می کنیم بستگی دارند. پیری زودرس ، اکنه، جوش و التهابات پوستی می تواند از بدترین کابوس ها برای هر انسانی بشمار برود. فارغ از اینکه در بعضی مواقع، برخی بیماری ها موجب خراب شدن پوست می شوند، باید بدانید که تغذیه نقش اساسی در این امر دارد. وقتی غذاهای چرب، مملو از قند یا نمک مصرف می کنید، به طور غیرمستقیم پوست صورت خود را در معرض انواع عارضه ها می گذارید. برای اینکه بدانید غذاهای مختلف چه اثراتی روی پوست شما دارند از شما دعوت می کنیم تا انتهای مطلب همراهمان باشید. گوشت‌های فراوری شده گوشت های فراوری شده حاوی سدیم فراوانی هستند یکی از مقصرهای اصلی ورم صورت پس از صرف غذا در رستوران ها و کافه ها، مصرف گوشت فراوری شده است. این گوشت ها عموما حاوی سدیم فراوانی هستند. از آنجا که نمک زیاد موجب پف کردن صورت می شود، بنابراین پس از مصرف بیکن، ژامبون و دیگر گوشت های فراوری شده صورتتان پف خواهد کرد. همچنین این گوشت ها حاوی نیتریت هم هستند. نیتریت سبب آسیب دیدن کلاژن و کس

نحوه نگهداری روغن خراطین

  دوره استفاده از روغن خراطین چقدر است؟ برای پاسخ دادن به این سؤال لازم است در مورد شرایط ژنتیکی و وضعیت جسمی شما بیشتر بدانیم. در واقع هر فردی بسته به نوع عارضه، هدفی که از استفاده از این محصول دارد و شرایط جسمی و ژنتیک خود، نتیجه متفاوتی از این محصول دریافت می‌کند. ما توصیه می‌کنیم در مورد این موضوع با کارشناسان متخصص و باتجربه حوزه روغن تراپی پوست و مو مشورت کنید.   مدت زمان تأثیر روغن خراطین روغن‌های طبیعی به هیچ عنوان نمی‌توانند اثرگذاری شبیه به عمل‌های جراحی یا محصولات زیبایی کارخانه‌ای داشته باشند. یعنی دستیابی به اهداف شما از طریق استفاده کوتاه‌مدت از این نوع محصولات امکان‌پذیر نیست. در عوض استفاده بلند مدت و منظم از روغن‌های طبیعی مانند خراطین ، می‌تواند اثراتی نزدیک به فرآیندهای درمانی غیرطبیعی داشته باشد، بدون اینکه کوچکترین اثرات جانبی و آسیبی سلامت و زیبایی شما را تهدید کند. در ضمن به هیچ عنوان نباید در صورت رسیدن به نتیجه دلخواه استفاده از این محصول را متوقف کنید ، چرا که ممکن است نتایج به دست آمده از بین برود. در واقع اگر می‌خواهید ماندگاری نتایج استفاده از روغن خراطین ر

خوراکی هایی برای پاکسازی کبد

  خوراکی هایی برای پاکسازی کبد   یکی از نکات مهم برای پاکسازی کبد به تغذیه مربوط می‌شود. شما باید مصرف غذا‌هایی که به دفع سموم و چربی‌ها از بدن کمک می‌کنند، افزایش دهید.   سیر   سیر محرک فعالیت آنزیم‌هایی است که به حذف سموم از بدن و پاکسازی کبد کمک می‌کنند. بهتر است سیر را به صورت خام مصرف کنید تا بتوانید از تمام خواص آن بهره ببرید. سیر را می‌توانید به غذا‌ها و انواع سالاد اضافه کنید.   تاثیر خاکشیر در پاکسازی کبد جوشانده خاکشیر یکی از توصیه های طب سنتی برای پاکسازی کبد مصرف جوشانده خاکشیر می باشد. برای تهیه جوشانده خاکشیر دو قاشق غذاخوری خاکشیر را در دو لیوان آب بجوشانید، این جوشانده را ناشتا میل کنید و تا نیم ساعت پس از مصرف آن چیزی نخورید.     خاکشیر با مخلوط شاطره و کاسنی یک معجون مناسب برای سم زدایی کبد مصرف خاکشیر با مخلوط شاطره و کاسنی است. مصرف خاکشیر به همراه عرق کاسنی یک درمان مفید برای کبد چرب می باشد. برای تهیه این معجون یک قاشق غذا خوری خاکشیر را به عرق کاسنی اضافه کرده و میل کنید. می توانید این مخلوط را با شاطره نیز ترکیب نمایید.   ترکیب خاکشیر با آب پنیر برای پاکسازی کب