Skip to main content

درمان نفخ شکم

اگر مشکل نفخ دارید بهتر است شروع به شناسایی غذاهای نفاخ کنید و از مصرف آنها پرهیز کنید البته گاهی اوقات تشخیص غذاهایی که با شما ناسازگار است کار سختی است؛ اگر الان نفخ دارید میتوانید با تهیه یکی نوشیدنی های سالم زیر مشکل را رفع کنید.
نوشیدنی زنجبیل و ختمی:
درمورد خواص درمانی زنجبیل مقالات زیادی را منتشر کرده ایم و میدانیم که زنجبیل یک گیاه دارویی شگفت انگیز است پس جای تعجبی ندارد اگر بتوان از زنجبیل برای رفع نفخ نیز استفاده کرد. همانطور که می دانید زنجبیل ترکیبی به نام gingerol دارد که خاصیت ضد التهابی از خود نشان می دهد. ترکیب دیگری که در زنجبیل یافت می شود از هضم و گوارش پشتیبانی می کند و به تجزیه درست مواد غذایی کمک می کند. زمانی که غذا به درستی تجزیه نمی شود شروع به تخمیر در روده می کند. همین امر باعث  ایجاد نفخ و گاز در معده می شود. ختمی حاوی پلی فنول است که به تسکین سیستم گوارش کمک می کند(زنان باردار نباید از ختمی استفاده کنند).
برای دو نفر
مواد تشکیل دهنده: دو قاشق غذاخوری گل ختمی خشک شده یک و یک اینچ از زنجبیل تازه برش خورده یک دوم قاشق چایخوری عسل چگونه این نوشیدنی را تهیه کنیم؟ گل های ختمی و زنجبیل را در لیوان بزرگی بریزید. دو فنجان آب جوش بر روی آن ها بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. آن را صاف کنید و در صورت دلخواه، به آن عسل بیفزایید و سرو کنید.
نوشیدنی جعفری،رازیانه و لیمو:
ترکیبات موجود در جعفری می تواند به کشته شدن برخی از باکتری های بد کمک کند و در ترشح صفرا به کبد کمک نماید. همین امر باعث تجزیه چربی می شود. رازیانه به عنوان ضد انقباض عمل می کند و گرفتگی شکم را تسکین می بخشد. Quercetin موجود در لیمو نیز بدان خاصیت ضد التهابی می دهد.
برای یک نفر
 مواد تشکیل دهنده: یک چهارم پیمانه جعفری خرد شده یک قاشق چایخوری دانه رازیانه یک و یک چهارم اینچ لیموی برش خورده. (دانه های لیمو را حتما خارج کنید) یک چهارم قاشق چایخوری عسل چگونه این نوشیدنی را درست کنیم؟ جعفری و رازیانه را در یک کاسه بریزید. آب لیمو را در آن بچکانید و برش های لیمو را بدان اضافه کنید. ۸ اونس آب داغ( نه آب جوش) به ظرف اضافه کنید. اجازه دهید ۵ الی ۱۰ دقیقه دم بکشد.  آن را صاف کنید. در صورت نیاز کمی عسل بدان اضافه نمایید و سرو کنید.
نوشیدنی نعناع و خیار:
بسیاری از مشکلات گوارشی موجود به خاطر التهاب ایجاد می شود. در این نواحی ، بدن بسیار داغ می شود. خیار و نعناع هر دو خاصیت خنک کنندگی دارند. تحقیقات انجام شده نشان می دهد نعناع می تواند سندرم روده تحریک پذیر را با تسکین درد ناشی از التهاب، بهبود ببخشد.
برای چهار نفر
 مواد تشکیل دهنده: سه قاشق غذاخوری برگ نعناع تازه یک دوم خیار پوست کنده و خرد شده کمی نمک دریایی چگونه این نوشیدنی را تهیه کنیم؟ همه مواد تشکیل دهنده را در مخلطو کن بریزید و ۴ فنجان آب سرد بدان اضافه کنید. تا زمانی که ترکیب نرم می شود ان را مخلوط کنید. به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید و سپس آن را صاف کنید.

درمان نفخ شکم با این نوشیدنی ها

درمان نفخ شکم با این نوشیدنی ها

Comments

Popular posts from this blog

این غذاها عامل پیری پوست هستند

یکی از ترس های انسان پیری پوست ، آکنه و جای جوش می باشد. ایجاد این موارد به سبک زندگی و مواد غذایی که مصرف می کنیم بستگی دارند. پیری زودرس ، اکنه، جوش و التهابات پوستی می تواند از بدترین کابوس ها برای هر انسانی بشمار برود. فارغ از اینکه در بعضی مواقع، برخی بیماری ها موجب خراب شدن پوست می شوند، باید بدانید که تغذیه نقش اساسی در این امر دارد. وقتی غذاهای چرب، مملو از قند یا نمک مصرف می کنید، به طور غیرمستقیم پوست صورت خود را در معرض انواع عارضه ها می گذارید. برای اینکه بدانید غذاهای مختلف چه اثراتی روی پوست شما دارند از شما دعوت می کنیم تا انتهای مطلب همراهمان باشید. گوشت‌های فراوری شده گوشت های فراوری شده حاوی سدیم فراوانی هستند یکی از مقصرهای اصلی ورم صورت پس از صرف غذا در رستوران ها و کافه ها، مصرف گوشت فراوری شده است. این گوشت ها عموما حاوی سدیم فراوانی هستند. از آنجا که نمک زیاد موجب پف کردن صورت می شود، بنابراین پس از مصرف بیکن، ژامبون و دیگر گوشت های فراوری شده صورتتان پف خواهد کرد. همچنین این گوشت ها حاوی نیتریت هم هستند. نیتریت سبب آسیب دیدن کلاژن و کس

نحوه نگهداری روغن خراطین

  دوره استفاده از روغن خراطین چقدر است؟ برای پاسخ دادن به این سؤال لازم است در مورد شرایط ژنتیکی و وضعیت جسمی شما بیشتر بدانیم. در واقع هر فردی بسته به نوع عارضه، هدفی که از استفاده از این محصول دارد و شرایط جسمی و ژنتیک خود، نتیجه متفاوتی از این محصول دریافت می‌کند. ما توصیه می‌کنیم در مورد این موضوع با کارشناسان متخصص و باتجربه حوزه روغن تراپی پوست و مو مشورت کنید.   مدت زمان تأثیر روغن خراطین روغن‌های طبیعی به هیچ عنوان نمی‌توانند اثرگذاری شبیه به عمل‌های جراحی یا محصولات زیبایی کارخانه‌ای داشته باشند. یعنی دستیابی به اهداف شما از طریق استفاده کوتاه‌مدت از این نوع محصولات امکان‌پذیر نیست. در عوض استفاده بلند مدت و منظم از روغن‌های طبیعی مانند خراطین ، می‌تواند اثراتی نزدیک به فرآیندهای درمانی غیرطبیعی داشته باشد، بدون اینکه کوچکترین اثرات جانبی و آسیبی سلامت و زیبایی شما را تهدید کند. در ضمن به هیچ عنوان نباید در صورت رسیدن به نتیجه دلخواه استفاده از این محصول را متوقف کنید ، چرا که ممکن است نتایج به دست آمده از بین برود. در واقع اگر می‌خواهید ماندگاری نتایج استفاده از روغن خراطین ر

خوراکی هایی برای پاکسازی کبد

  خوراکی هایی برای پاکسازی کبد   یکی از نکات مهم برای پاکسازی کبد به تغذیه مربوط می‌شود. شما باید مصرف غذا‌هایی که به دفع سموم و چربی‌ها از بدن کمک می‌کنند، افزایش دهید.   سیر   سیر محرک فعالیت آنزیم‌هایی است که به حذف سموم از بدن و پاکسازی کبد کمک می‌کنند. بهتر است سیر را به صورت خام مصرف کنید تا بتوانید از تمام خواص آن بهره ببرید. سیر را می‌توانید به غذا‌ها و انواع سالاد اضافه کنید.   تاثیر خاکشیر در پاکسازی کبد جوشانده خاکشیر یکی از توصیه های طب سنتی برای پاکسازی کبد مصرف جوشانده خاکشیر می باشد. برای تهیه جوشانده خاکشیر دو قاشق غذاخوری خاکشیر را در دو لیوان آب بجوشانید، این جوشانده را ناشتا میل کنید و تا نیم ساعت پس از مصرف آن چیزی نخورید.     خاکشیر با مخلوط شاطره و کاسنی یک معجون مناسب برای سم زدایی کبد مصرف خاکشیر با مخلوط شاطره و کاسنی است. مصرف خاکشیر به همراه عرق کاسنی یک درمان مفید برای کبد چرب می باشد. برای تهیه این معجون یک قاشق غذا خوری خاکشیر را به عرق کاسنی اضافه کرده و میل کنید. می توانید این مخلوط را با شاطره نیز ترکیب نمایید.   ترکیب خاکشیر با آب پنیر برای پاکسازی کب