Skip to main content

تاثیر هسته انبه در درمان شوره سر

   درمان شوره سر،موهای سالم با استفاده از هسته انبه انبه دارای هسته بزرگی می باشد که همه ما این هسته را بعد از خوردن میوه دور انداخته و فقط از میوه و آب انبه استفاده می نماییم برگ و گل های درخت انبه هم بسیار مفید می باشد پوست و هسته میوه انبه برای سلامت پوست بسیار خوب است در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر درمان شوره سر،موهای سالم با استفاده از هسته انبه را در مجله خبری دانستن خواهید دید با ما همراه باشید.
به گزارش مجله خبری دانستن : انبه پادشاه میوه‌ـهـــا اسـت و در سرتـــاسر دنیا بسیاری از افراد طرفــدار پر و پا قرص مصرف آن هســـتــنــد. در آیور‌وِدا (طب سنتی هنــد مشتــمــل بر داروهای گیاهــی و روغنـــ‌هـــای مالــیـــدنـــی و غیره) هر قسمـــت از درخت انــبه فوایـد خاص خود را دارد.
به طور مثال مصــرف دانه، گل‌هـــا، میوه و حتی پوست درخـت هم برای سلــامت بدن‌ پر‌فـایده خواهـــد بود. بیشــتــر ما نوشیدن یک لیوان آب انـبـــه خنـــک، غلیظ و خوش‌رنـگ را بســـیـار می‌پسنــدیـم و از مزایـای مصـــرف آن آگاه هســـتیـــم. امــا آیـا با خواص هســـتــه انبـه هم آشـــنـــایـــی دارید؟ جالـــب است بدانیــد میـــ‌ـــتوانیــد از پودر، روغن و حتی کَــره هسته انـــبه هم اســـتفـاده کنید.
همچنین بخوانید : مدل بافت موی دخترانه
۱- مصرف هسـتـه انبـه برای درمان شوره سر
هســته انـــبــه میـ‌تواند کمــک موثری برای درمـــان و رهایـی از شوره‌ــهـای ناخوشایند سر باشـــد. کره هســتــه انـــبــه را بگیرید و به سرتـان بمالـــید با این روش علــاوه بر درمان شوره موهایــ‌ــتان هم تقویت شده و جلوه و درخشـــنـــدگـی خاصـی پیدا میـــ‌ـکـنـند. برای اثـربخشی بیشـــتر میــ‌ــتوانیـــد ایــن کره را با روغن خردل و یا عسل مخــلوط کنیــد تا از طاسی سر، ریزشـــ‌ و زود سفـیدن موها هم جلوگیـری کنیـــد. برای تهــیـه کره هسـتـــه انـــبـه کافــی است چند عدد هســتــه انــبه رسـیده را جمعــ‌ــآوری کرده و در محلی گرم، خشک و پرســایـه نگهداری کنید تا کامـــلــا خشک شوند.
زمـانــی که هســـتــه هــا خشک شدنـــد و پوستـــه بیــرونی آن‌ـــهـا خشک و داخـلـ‌ــشان پوچ و شکــننـــده شد، میــ‌ـتوانید به راحتی مغـز درون هستـه را خارج کنـید در یک ظرف مناســـب نگــهــ‌ـداری کنید. در حقـــیقـت همیـــن مغـز هسته است که حاوی مواد مغــذی و دارویی اســـت. به میـــزان لازم هسته خشـک شده را پودر کنـــیــد و با مقـــداری آب مخلوط کنـیـــد. آب را قطــرهــ‌ــقــطره اضافه کنــیـــد تا خمـــیـر شود و مواد‌ــتـان تنهـا به اندازه یک قاشـق باشـد. به ایــن خمـــیــر کره هستــه گفـــتــه می‌شود و خواص دارویی بسـیـار زیــادی خواهـد داشــت.
۲- مصـــرف پودر هسته انبه برای داشتن دندانـ‌ـــها و لبـخـنــدی زیــبا
میــ‌توانـیـــد شبیــه به دســتور‌العـــمـــل تهیـــه کره هسـتـه انـــبـــه، پودر هم تهیـه کنیـد. مغز هستهـــ‌هـای خشک شده را پودر کنـید و مقداری از آن را کف دستـ‌ خود بریـزیــد سپس مسواک‌ـــتــان را کمـی مرطوب کرده و به پودر آغـشــته کنـیــد. مطــابــق معمول مسواک بزنـــیـــد تا دنـدان‌ــهای‌ـــتان سفـید و سالـم شوند.
۳- مصرف هستـه انبــه برای موهای سالـم
روغن هسته انــبـه منـــبعی غنـی از اسیـــدهای چرب سالــم و ضروری، مواد معدنـــی و انواع ویتــامـیــنــ‌ـهــا است. میــ‌ــتوانیـــد به راحــتــی ایـن روغن را در منــزل تهـــیه و مصرف کنـید، چگونه؟ – لایه بیــرونی هسـتـه انـــبه را جدا کنـــید و با مقــداری روغن نارگیـــل، زیـتون، کنـــجد و یا خردل مخــلوط کنــید. – بعـد از ایــنـکــه مواد را خوب با هم ترکـــیــب کردیــد، مخــلوط را در یک ظرف منـاسب ریـــخــتـه و برای مدت زمـــان یک هفـــتــه در مجـــاورت نور‌خورشیــد قرار دهیـد. – بعد از گذشـت یک هفتـــه روغن برای استـفــاده حاضـــر و آمـــاده اســت. مصــرف منـــظــم و مرتـب ایـن روغن میــ‌توانـــد از ریزش و سفـید شدن زود‌هنــگام موها جلوگیــری کنـــد.
۴- مصــرف هسـتــه انـــبــه برای سلــامت پوست
روغن هسته انبـه یک مرطوب کننــده عالـی برای پوست شمـا است. روغن به دست آمــده از هســتــه انبـــه در انواع لوسیون‌هـــا و کرم‌هـــای مخـصوص زیـبــایی مورد استفاده قرار می‌ــگیرد. این روغن بسیـــاری از مواد مغذی و لازم برای پوست‌ــتــان را تامین کرده و از ایـــجـــاد چیـــن و چروک‌هــای احــتـــمـالـی پوست پیـشگـیـری میــ‌ـکنــد. روغن هســـتـه انــبــه روی پوست صورت فاقـد چربــی و روغن است.
۵- مصـرف هســتـــه انبــه برای لبـ‌ـهای خشــک
شمـا می‌ـتوانیـد از روغن هســـتـه انـــبه به عنوان یک بالـم‌ـــلب (چربـ‌لــب) صد درصـــد طبــیــعی اسـتـفـاده کنیـــد. ایـــن روغن با آبرســـانی منـــاســب به پوست لب از خشــکی لب‌ــها و در نتیــجـــه ایجاد ترکـــ‌ــخوردگـی روی آن‌هـا جلوگیری میـ‌کـند. سعـی کنیـد هر شب قبـل از خواب مقـــداری روغن هســته انبه را روی لب‌ـهـــای خود بمـالـیـد. این روغن با جوانــ‌ـ‌سازی سلول‌ـــهـای پوست و مرطوب نگـــه داشــتـــن آن‌هـــا از ایجاد سلول‌های مرده پوستـــی جلوگیــری کرده و به درمـان سریــع خشــکـــی و ترکـــ‌ـخوردگـــیـــ‌ـــهــای ناشـــی از آن کمک میــ‌کنـد.

تاثیر هسته انبه در درمان شوره سر

تاثیر هسته انبه در درمان شوره سر

Comments

Popular posts from this blog

این غذاها عامل پیری پوست هستند

یکی از ترس های انسان پیری پوست ، آکنه و جای جوش می باشد. ایجاد این موارد به سبک زندگی و مواد غذایی که مصرف می کنیم بستگی دارند. پیری زودرس ، اکنه، جوش و التهابات پوستی می تواند از بدترین کابوس ها برای هر انسانی بشمار برود. فارغ از اینکه در بعضی مواقع، برخی بیماری ها موجب خراب شدن پوست می شوند، باید بدانید که تغذیه نقش اساسی در این امر دارد. وقتی غذاهای چرب، مملو از قند یا نمک مصرف می کنید، به طور غیرمستقیم پوست صورت خود را در معرض انواع عارضه ها می گذارید. برای اینکه بدانید غذاهای مختلف چه اثراتی روی پوست شما دارند از شما دعوت می کنیم تا انتهای مطلب همراهمان باشید. گوشت‌های فراوری شده گوشت های فراوری شده حاوی سدیم فراوانی هستند یکی از مقصرهای اصلی ورم صورت پس از صرف غذا در رستوران ها و کافه ها، مصرف گوشت فراوری شده است. این گوشت ها عموما حاوی سدیم فراوانی هستند. از آنجا که نمک زیاد موجب پف کردن صورت می شود، بنابراین پس از مصرف بیکن، ژامبون و دیگر گوشت های فراوری شده صورتتان پف خواهد کرد. همچنین این گوشت ها حاوی نیتریت هم هستند. نیتریت سبب آسیب دیدن کلاژن و کس

نحوه نگهداری روغن خراطین

  دوره استفاده از روغن خراطین چقدر است؟ برای پاسخ دادن به این سؤال لازم است در مورد شرایط ژنتیکی و وضعیت جسمی شما بیشتر بدانیم. در واقع هر فردی بسته به نوع عارضه، هدفی که از استفاده از این محصول دارد و شرایط جسمی و ژنتیک خود، نتیجه متفاوتی از این محصول دریافت می‌کند. ما توصیه می‌کنیم در مورد این موضوع با کارشناسان متخصص و باتجربه حوزه روغن تراپی پوست و مو مشورت کنید.   مدت زمان تأثیر روغن خراطین روغن‌های طبیعی به هیچ عنوان نمی‌توانند اثرگذاری شبیه به عمل‌های جراحی یا محصولات زیبایی کارخانه‌ای داشته باشند. یعنی دستیابی به اهداف شما از طریق استفاده کوتاه‌مدت از این نوع محصولات امکان‌پذیر نیست. در عوض استفاده بلند مدت و منظم از روغن‌های طبیعی مانند خراطین ، می‌تواند اثراتی نزدیک به فرآیندهای درمانی غیرطبیعی داشته باشد، بدون اینکه کوچکترین اثرات جانبی و آسیبی سلامت و زیبایی شما را تهدید کند. در ضمن به هیچ عنوان نباید در صورت رسیدن به نتیجه دلخواه استفاده از این محصول را متوقف کنید ، چرا که ممکن است نتایج به دست آمده از بین برود. در واقع اگر می‌خواهید ماندگاری نتایج استفاده از روغن خراطین ر

خوراکی هایی برای پاکسازی کبد

  خوراکی هایی برای پاکسازی کبد   یکی از نکات مهم برای پاکسازی کبد به تغذیه مربوط می‌شود. شما باید مصرف غذا‌هایی که به دفع سموم و چربی‌ها از بدن کمک می‌کنند، افزایش دهید.   سیر   سیر محرک فعالیت آنزیم‌هایی است که به حذف سموم از بدن و پاکسازی کبد کمک می‌کنند. بهتر است سیر را به صورت خام مصرف کنید تا بتوانید از تمام خواص آن بهره ببرید. سیر را می‌توانید به غذا‌ها و انواع سالاد اضافه کنید.   تاثیر خاکشیر در پاکسازی کبد جوشانده خاکشیر یکی از توصیه های طب سنتی برای پاکسازی کبد مصرف جوشانده خاکشیر می باشد. برای تهیه جوشانده خاکشیر دو قاشق غذاخوری خاکشیر را در دو لیوان آب بجوشانید، این جوشانده را ناشتا میل کنید و تا نیم ساعت پس از مصرف آن چیزی نخورید.     خاکشیر با مخلوط شاطره و کاسنی یک معجون مناسب برای سم زدایی کبد مصرف خاکشیر با مخلوط شاطره و کاسنی است. مصرف خاکشیر به همراه عرق کاسنی یک درمان مفید برای کبد چرب می باشد. برای تهیه این معجون یک قاشق غذا خوری خاکشیر را به عرق کاسنی اضافه کرده و میل کنید. می توانید این مخلوط را با شاطره نیز ترکیب نمایید.   ترکیب خاکشیر با آب پنیر برای پاکسازی کب